בואו נדבר על הפיצ'ר החדש ב-Google Sheets שיחסוך לכם מלא זמן: התראות מותנות!
- ויקטור איינבינדר
- כלים וטיפים
- 29 Oct, 2024
תמיד אהבנו את ה Google Sheets לניהול נתונים, לעבוד ביחד עם הצוות ולגרום לדברים לקרות אוטומטית. עכשיו, עם הפיצ'ר החדש של "התראות מותנות", זה אפילו יותר כיף! דמיינו שאתם מקבלים הודעה כשהנתונים שלכם משתנים – בלי לבדוק את הגיליון כל שניה. גאוני, נכון?
אז מה זה בעצם "התראות מותנות"?
במילים פשוטות, זה כמו עוזר אישי חכם לגיליון שלכם. אתם מגדירים לו מה חשוב לכם, והוא מודיע לכם רק כשמשהו מעניין קורה. נגמרו הימים של חיפושים אינסופיים בטבלאות ענקיות – עכשיו אתם יודעים בדיוק מתי צריך לשים לב.
בין אם אתם עוקבים אחרי תקציב, סטטוס של פרויקט או כמה מוצרים נשארו לכם במחסן, "התראות מותנות" דואגות שלא תפספסו כלום.
דוגמאות מגניבות:
- מכירות: קבלו התראה כשעברתם את יעד המכירות השבועי.
- מלאי: דעו מתי המלאי שלכם מתחיל להיגמר.
- פרויקטים: תהיו עם האצבע על הדופק כשפרויקט נתקע.
איך מגדירים את זה? קלי קלות!
-
פותחים את Google Sheets ובוחרים את הגיליון הרלוונטי.
-
הולכים ל"כלים" ואז ל"התראות מותנות".
- טיפ קטן: לחיצה ימנית על כל תא פותחת לכם את האפשרות הזו ישר.
-
לוחצים על "הוסף כלל".
- [לא חובה] נותנים שם לכלל.
- בוחרים את הטבלה או את התאים שאתם רוצים לעקוב אחריהם.
-
מגדירים קריטריונים: איזה עמודה או טווח מעניינים אתכם? מה התנאים להתראה? (למשל, שלחו לי התראה כשהסטטוס משתנה ל"סגור").
-
מוסיפים כתובות מייל: כותבים ידנית או בוחרים עמודה עם מיילים.
צפו בשרטון היוטיוב שלנו
למה זה כל כך חשוב?
"התראות מותנות" עוזרות לכם לעבוד ביחד בצורה חלקה ולקבל החלטות חכמות. במקום לבזבז זמן על רענון של נתונים, אתם יכולים להתמקד בדברים החשובים באמת. בקיצור, אתם מגיבים מהר יותר, נמנעים מטעויות מיותרות ויודעים בדיוק מה קורה עם הנתונים שלכם – בזכות התראות בזמן אמת.
יאללה, תתחילו להשתמש!
התכונה הזו זמינה כרגע לחשבונות עבודה ולימודים מסוימים, בדרך כלל חשבונות Google Workspace עם תוכניות כמו Business Standard, Business Plus וכו'. אם זה רלוונטי לכם, אל תחכו! תתחילו להתנסות בפרויקט הבא שלכם. להישאר מעודכן אף פעם לא היה כל כך פשוט. גוגל שוב מפתיעים אותנו עם פיצ'ר גאוני וקל לשימוש שמקל לנו על החיים.